söndag 5 september 2010

Dagen före dagen!

Imorgon så får jag (förhoppningsvis) hem mina kontouppgifter för att logga in på Avanza, vilket innebär att jag kommer att investera 50 000kr, samt starta en månatlig överföring av 2 000kr för aktiesparande.

Det är strategiskt dåligt att sätta in 50 000 på ett bräde och använda, men jag känner att det behövs för att komma igång, samt för att "tycka det är kul". Detta är trotts allt pengar som jag har "råd att förlora".

Jag har kollat runt en del på olika aktier och starten kommer främst att satsa på större och stabilare företag, för att "komma igång", för att senare försöka hitta små guldkorn här och vart, med högre risk!

No spoilers yet! :]

2 kommentarer:

  1. Lycka till och hoppas du hittar fina bolag att investera i!

    Mvh //Ekonomisk Trygghet

    SvaraRadera
  2. Tack det samma!
    Ikväll blir det förhoppningsvis någon investering, då mina papper kommit.

    Ska bli kul att se hur det hela utvecklar sig!

    /NB

    SvaraRadera